13. 6. 2016
Občanská aktivistka, překladatelka a předsedkyně hnutí Žít Brno Barbora Antonová se postaví stávajícímu senátorovi Stanislavu Juránkovi v obvodě č. 58 Brno-město. její kandidaturu podpoří Strana zelených, TOP09 a Žít Brno.
„Její aktivity v lidskoprávní a sociální oblasti a angažovanost v občanském sektoru z Báry Antonové bezpochyby činí kandidátku, kterou rádi podpoříme. Věřím, že podpora zelených ve spojení s TOP 09 a Žít Brno, se kterými nyní spolupracujeme i ve vedení města Brna, přinese zajímavou a především úspěšnou volební kampaň,“ říká Matouš Vencálek, krajský spolupředseda SZ.
„Bára Antonová je jedinečná osobnost, která Senátu zatím chybí. A co je důležité – přesně ví, jak horní komora funguje a čeho je či není možné reálné dosáhnout. Volič se tak může stoprocentně spolehnout, že nehlasuje pro kandidátku, která se ohání planými sliby a prázdnými hesly,“ vysvětluje Jan Vitula, krajský předseda TOP 09.
„Svou senátní kampaň chci zaměřit na propojení oblasti sociální a zdravotní. Chci upozorňovat na témata, o kterých se ve společnosti moc nemluví, ale jsou pro nás všechny důležitá. Kampaň bude kreativní, nízkonákladová a postavená na osobním kontaktu s voliči,“ dodává Barbora Antonová, kandidátka do Senátu a předsedkyně hnutí Žít Brno. V Senátu chce navázat na kvalitní práci, jakou v horní komoře parlamentu odvádí další brněnští senátoři – Eliška Wagnerová a Zdeněk Papoušek, se kterými sdílí řadu hodnot.
Svou prací v Senátu chce:
– přispět k překlenutí propasti mezi sociální oblastí a zdravotnictvím, která se před námi otevírá v mnoha životních situacích,
– prosazovat a podporovat všechny formy domácí péče, včetně domácího hospice,
– bourat tabu týkající se tělesných a mentálních postižení i vážných chorob, jako je rakovina a demence, které zasahují stále větší část populace,
– hledat a prosazovat kroky, díky nimž co nejvíce lidí může vést samostatný a nezávislý život – výstavba bezbariérových bytů, tvorba přístupného veřejného prostoru včetně dopravy, dostupnost osobní asistence, podpora chudých rodin,
– připomínat, že jsme bohatá, inteligentní a soucitná společnost, která se tradičně dokáže starat o znevýhodněné.
Do volební kampaně je v plánu investovat cca 350 000 Kč. Zásadním prvkem bude kontaktní kampaň.